mahu jadi baik

nis

mahu jadi baik

nis
assalamualaikum ustaz..
dahulu sya tlh dilanda mslh yg besar dlm hidup saya..pada waktu itu sy sedar akn kekuasaan Allah swt...
saya berubah mjadi seorg yg penyabar dan jujur..jiwa saya juga tenang...namun sekarang sikap saya mulai berubah...saya rasa sgt rindukan ktenangan dri Allah...bagaimanakah cara sy untuk kembali ke jalan Allah??
satu soalan lgi adakah couple itu berdosa di sisi Islam?..

Re: mahu jadi baik

armada93
salam                                                                                                                                             saya bukan ustazah@ pendakwah..saya cme nak berkongsi pendapat mengenai mahu jadi baik..saya sgt ske
 dgn nis yg berniat utk jadi baek..slame saya idop x pernah sye jumpa rakan2 yg mahu jadi baik..bukan sye kata kwan2 sye jahat ..diorang semua baik tapi masalahnya ramai di antara mereka malu utk melakukan sesuatu kebaikan..bila saya puji mereka baik..mereka seolah-olah ingin membuktikan yg mereka x baik  dan mereka benar2 buktikannya..saya rasa kesal dgn mereka..buat nis..bagus sikap itu dan jangan putus asa doa utk dapat hidayah