Solat Jamak dan Qasar

abu muaz
Salam Ustaz,

Sy keliru dan ingin penjelasan ustaz berkenaan tempat bermastautin saya...

Sy menetap di PAsir Gudang dimana anak-anak dan isteri berada di sana.

Tetapi sy bekerja di Seri Kembangan Selangor dan tinggal sementara dirumah ibubapa (di Shah Alam).

dan tiap-tiap hari isnin saya ke shah alam utk berkerja di serikembangan, tetapi hari jumaat balik ke pasir gudang.

begitulah setiap minggu sehingga bulan 1 tahun 2012...sebelum pindah sepenuhnya dan menetap di selangor.

persoalannya ustaz...
dimanakan lokasi mastautin saya?
dimanakan saya boleh jamak dan qasar? ketika di Pasirgudang atau di Shah alam?